خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/28 - 14:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس:

ضرورت نهایی کردن سند راهبردی همکاری‌های جامع تهران-مسقط/ عمان می‌تواند مانع زیاده خواهی غربی‌ها شود

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه زمینه نهایی کردن سند راهبردی همکاری‌های جامع میان تهران و مسقط وجود دارد، گفت: این موضوع باید از سوی وزارت امور خارجه کشورمان به طور جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.

 جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رایزنی وزیر امور خارجه کشورمان و همتای عمانی‌ خود برای افزایش سطح روابط، گفت: عمانی ها همواره تلاش کرده اند که نقش میانجی در عرصه بین المللی و منطقه ای را ایفا کنند و در این راستا روابط خوب و منسجمی با تهران برقرار کرده اند.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در واقع روابط سیاسی و دیپلماتیک دو کشور در حد قابل قبولی قرار دارد زیرا عمانی ها با اقدامات خیرخواهانه خود تلاش کردند بر خلاف نظر ایالات متحده و رژیم صیهونیستی، تنش و سوءتفاهم در میان کشورهای منطقه کاهش یابد.



وی ادامه داد: اکنون با توجه به رویکرد دولت سیزدهم در توسعه مناسبات اقتصادی با تکیه بر سیاست همسایه محوری نیاز به پیش بینی اهداف راهبردی و استراتژیک تجاری و بازرگانی است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با یادآوری اینکه رهبر انقلاب اسلامی نیز در دیدار سلطان عمان بر اهمیت توسعه مناسبات مشترک دو کشور تاکید کردند و این مهم را به نفع کشورهای منطقه و امت اسلامی دانستند، افزود: بر این اساس زمینه نهایی کردن سند راهبردی همکاری‌های جامع دو کشور وجود دارد و این موضوع باید از سوی وزارت امور خارجه کشورمان به طور جدی مورد پیگیری قرار بگیرد.



عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به کندی مذاکرات برجامی، تقویت روابط میان ایران و عمان می‌تواند در این زمینه نیز تاثیر خوبی داشته باشد، اتخاذ مواضع اصولی از سوی عمان قطعا می‌تواند مانع از زیاده خواهی غربی ها شود./



پایان پیام



 

  • کد خبر : 366927
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار